2nd year
of the
Nuits Blanches Erasmus+ partnership
Bâtir un projet culturel commun
Connaître les peurs anciennes pour faire face aux peurs du Présent
coordination note A15 * 02/01/2017
Deux mobilités d'ici à la fin de l'annnée solaire: C4 en mai pour confronter les pistes de réécriture élaborées dans chaque pays et amener les élèves présents à proposer des scénarios à jouer ensemble (le choix définitif sera fait par les professeurs durant R4) ; R3 en juin pour réfléchir à l'introduction de la dimension contemporaine voire prospective dans les études développées en troisième année.
Coming soon, two mobilities :
- C4 in Cesme
(study travel to compare synopsis and ideas from each country and to choose what sort of story our students would like to play together)
- R3 in Riga (to plan the "switch" between ancient fears' studies, and nowadays' ones).
Let's see the common NBE+ agenda
OR
our pedagogic monitoring page
http://nbeplus.franceserv.eu/planning.html
Thanks to projectholders to answer as soon as possible to our last Googleform (Check Point 3).
CP 3 and CP 4 are very important in our follow up program, since we have to do quickly the second progress report. I must send my own report to French National Agency before the end of March and have to explain - as the International Coordinator - how we are involving in the pedagogic process we did plan in the applicant form.
So I'd like to be able to indicate how we are actually doing works for rewriting inside our schools...
in order to prove the plan is well running and to obtain more of UE grants (second fall, in April).
Do not forget that in the same time we have to fill our
ILARGIA website/webzine up, to show some of our pupils' productions.
We can finish to do this work after Spring term, but it would be
a good strategy to show on line the most rich
point of view as possible
during the probation
phasis !
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire
Remarque : Seul un membre de ce blog est autorisé à enregistrer un commentaire.